Lansare turneu de folclor „La origini” – GrooveOn

Am fost sunata de o prietena sa-mi spuna ca sambata, Shen va canta la Jacques Pot, stiind ca sunt amatoare de muzica.

Se nimerise sa fiu singura acasa, asa ca la 9 seara m-am infiintat acolo. Am fost intampinata de o domnisoara care mi-a explicat ca scopul acestui eveniment este strangerea de fonduri pentru turneul independent de cercetare etnografica, pentru culegerea si conservarea folclorului romanesc – „La origini”. Pe 24 noiembrie studioul mobil va pleca in muntii Apuseni pentru a cauta cantece vechi, mestesuguri si traditii in cele mai izolate sate.

Foarte placut impresionata de o initiativa asa temerara mi-am facut loc printre persoanele deja adunate. Atmosfera foarte degajata, un mic bar si masute rotunde si inalte, asezate pentru a degaja spatiul.

O vad pe Shen care, voioasa, imi face prezentarile; un tip foarte euforic se invartea de colo colo, comportandu-se ca si cum ne-am sti de cand pamantul.

Intr-un tarziu apare si Oana, o buna prietena care nu rateaza aproape nici un fel de eveniment interesant. Oana e un soi de amazoana moderna, permanent joviala, cu un suflet mare, foarte pasionata de speologie si kiropterologie (sper ca am scris corect, de lilieci era vorba 🙂  ). Daca ai noroc, dai de ea de cateva ori pe an, atunci cand nu e plecata in expeditii in India, Africa sau  pe unde mai vrea ea. Tine foarte mult la legaturile cu prietenii si, de cele mai multe ori, ea este liantul care ne aduce impreuna, in cele mai multe ocazii.

Am ascultat concertul de melodii folclorice stilizate sustinut de Shen (voce) si Silviu Fologea (chitara), uimita de evolutia ei fantastica. Adevarul e ca nu o mai ascultasem cantand multe din acele melodii (probabil fiind obisnuita cu piesele pe care le canta la chitara cand ne intalneam) si repertoriul era impresionant. Bravo, Shen, un concert de vis!

Concertul a fost transmis live, online, de radio Groove on.

Shen (stg) si Oana (dr)
Shen (stg) si Oana (dr)

Dupa concert au venit DJ-ii invitati (Electroclown, UFe, Jo E, Brother Tzuc) si atunci am avut o surpriza si mai mare. Ma asteptam la o muzica repetitiva de club etc. si cand colo era vorba de o muzica remixata, inspirata din muzica popoarelor, care suna absolut excelent. Oana se uita la mine, la fel de surprinsa de sonoritati, si intr-un tarziu zice „Dansam si noi?”.

Am dansat cum nu am mai facut-o demult, pe muzica aceea ritmata, venita parca din alt timp, alaturi de grupurile de tineri care fumau pe rupte. Langa mine, intr-un colt, euforicul isi impletea si el o tigara subtire. Oana se uita zambind dar oarecum resemnata.

Am dansat pana valatucii de fum ne-au scos  afara din club. Nu mai puteam respira. Oana cedase prima 😀

Una peste alta ne-am distrat grozav!

Asteptam cu nerabdare, pe email, cantecul promis, cules si inregistrat in turneu, draga Groove On!

2 gânduri despre &8222;Lansare turneu de folclor „La origini” – GrooveOn&8221;

Lasă un comentariu